onsdag 6 januari 2016

God fortsättning!

Jag och bloggen har haft lite jullov! I övermorgon börjar jag jobba och det är väl dags för bloggen att komma igång igen också och vara lite "arbetsam".

Julen firades på hemmaplan medan nyår traditionsenligt firades på Österlen. Där blåste det som tusan och snön lyste med sin frånvaro - inget nytt alltså! De första dagarna därnere kunde jag julmysa lite och njuta av de röda juldukarna, men dagen innan nyårsafton blev det tvunget med lite förändring. Den känslan kommer alltid över mig några dagar eftre jul - ut med det allt för juliga och in med nytt, fräscht och gärna vitt (vilken klyscha!). Det finns fantastiska linnedukar i förråden i skånehuset så de vita dukarna åkte fram och de röda julblommorna byttes mot gröna blad från trädgården (?) och blomsteraffären. Kändes som ett reningsbad :-)







Det här är dukningen från nyårsafton: Kvistar av eucalyptus (älskar de grågröna färgen!)som jag la lite omlott mitt på bordet, några glittrande pappersstjärnor, en batteridriven ljusslinga och några ljuskoppar med silverkant.


Inga kommentarer: