lördag 30 januari 2016

Blommor som minner om våren

Snön försvann i ett huj här i veckan så nu har vi barmark. Addera lite solstrålar och fågelkvitter på det så smyger vårkänslorna fram. Jag förstår att våren inte är på väg ännu; vi ska igenom hela februari som troligen bjuder på en omgång snö till, men det är härligt att få lite ljus tillbaka och börja drömma om knoppar och varma vindar.

Blommorna här hemma är helt klart mer våriga än vintriga! Jag slog till på en hög maffig bukett senast i blomsteraffären eftersom de hade bra pris på de franska tulpanerna. Jag ler varje gång jag går förbi soffbordet där buketten står!





I buketten finns det förutom de franska tulpanerna även viburnum, de här limegröna blommorna vars stjälkar böjer sig lite stiligt. Man kan även skymta rosa ranunklar och underbara vita anemoner. Jag undrar om inte anemoner börjar klättra uppåt på min lista över favoritblommor... På köksbordet står tre blåa i en liten vas och sprider lycka!



Inga kommentarer: